З 01 жовтня 2019 року запроваджено монетизацію пільг на оплату житлово-комунальних послуг.
Відповідно до ухваленого рішення, з 1 жовтня 2019 року паралельно функціонують дві системи надання пільг у грошовій формі – готівкова і безготівкова.
Пільги у безготівковій формі з 1 жовтня 2019 року призначаються усім пільговикам в автоматичному режимі, за прикладом безготівкового надання субсидій через АТ "Ощадбанк".
Пільговики, які подали заяву до органу соціального захисту населення до 15 жовтня 2019 року заяву на отримання пільг готівкою виплата здійснюється у готівковій формі у зазначений у заяві спосіб (банк або пошта).
При грошовій готівковій формі кошти пільговикам надходять на їх особисті рахунки в будь-якому банку або через виплатні об’єкти АТ “Укрпошта”. У такому випадку пільговики мають можливість зняти кошти з власного рахунку у будь-який зручний час та самостійно щомісяця розраховуватись за комунальні послуги.
Враховуючи численні побажання пільговиків, які не надали до 1 жовтня минулого року заяви на виплату пільг готівкою, внесено зміни до Порядку надання.
З 1 січня 2020 року пільговики мають право у будь-який час подати заяву про перехід на монетизовану (готівкову грошову) форму виплат на житлово-комунальні послуги.
Тобто урядовим рішенням скасовано обмеження, яке не дозволяло пільговикам отримувати монетизовані пільги після 15 жовтня (на опалювальний період) і 15 травня (на неопалювальний період).
Відповідне рішення було прийнято на засіданні Уряду 27 грудня (постанова Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2019 року №1123).
У разі подачі заяви про надання пільг з оплати житлово-комунальних послуг у грошовій готівковій формі протягом опалювального періоду виплата пільг проводиться тільки через банківські установи шляхом перерахування коштів на рахунок пільговика в уповноваженому банку.
Просимо пільговиків визначитись із формою отримання пільг – готівка чи безготівка - та для отримання пільг готівкою надати до органу соціального захисту населення за місцем проживання відповідну заяву із зазначенням банківських реквізитів.
Причиною відсутності електропостачання або погіршення показників якості електропостачання в частині рівня напруги, як правило, стає виникнення аварійної ситуації в електричній мережі, від якої «живиться» об’єкт нерухомості споживача. Тому, для отримання інформації стосовно даного питання, необхідно звернутися до організації, на балансі якої знаходиться дана електромережа, тобто до оператора системи розподілу (АТ «Миколаївобленерго», ДПЕМ ПрАТ «Атомсервіс», АТ «Укрзалізниця»), або житлово-екcплуатаційної контори, ОСББ тощо.
ТОВ «Миколаївська електропостачальна компанія» надає інформацію стосовно стану особового рахунку абонентів до АТ КБ «Приватбанк» один раз на місяць (в перших числах місяця, наступного за розрахунковим). Тому, після проведення оплати абонентом за спожиту електричну енергію, стан рахунку, який відображається в сервісі «Приват-24» не змінюється.
Для отримання достовірної і актуальної інформації стосовно стану особового рахунку за спожиту електричну енергію, рекомендуємо Вам звертатися до відділів обслуговування споживачів ТОВ «Миколаївська електропостачальна компанія», телефонувати до колл-центру Товариства за номером телефону: 0-800-201-001 (безкоштовно), або зареєструватися в особистому кабінеті Компанії за посиланням: ok.elektropostach.mk.ua.
В першу чергу, необхідно з’ясувати, чи відповідають покази лічильника, згідно яких проводилась оплата, існуючим показам, вказаним в особовому рахунку.
Як правило, розбіжності між показами виникають в тому випадку, коли споживач не надає інформацію, стосовно обсягів місячного споживання електричної енергії своєму оператору системи розподілу (далі ОСР). В такому випадку ОСР вказує замість фактичних показів розрахункові, які визначаються виходячи з даних про покази лічильника, зафіксовані між двома послідовними зчитуваннями, та кількості днів між цими зчитуваннями показів, відповідно до вимог Кодексу комерційного обліку. В результаті цього, ОСР може передати інформацію постачальнику стосовно обсягів споживання електричної енергії абонента, яка буде в значній мірі відрізнятися від тих даних, які фіксує для себе споживач. Як наслідок, на особовому рахунку абонента можуть виникати як переплати так і заборгованості.
Тому, для недопущення подібних ситуацій, дуже важливо вчасно передавати покази лічильника до ОСР, для того, щоб постачальник мав можливість сформувати коректні рахунки для сплати.
Якщо розбіжності між обсягом спожитої електричної енергії і показами лічильника між абонентом і ОСР відсутні, необхідно звернутися до постачальника електричної енергії, для перевірки правильності розрахунку.
Для відновлення електропостачання після відключення за заборгованість, власнику особового рахунку необхідно звернутися до відділу обслуговування споживачів постачальника електричної енергії (ТОВ «Миколаївська електропостачальна компанія») для отримання рахунку до сплати за послуги оператора системи розподілу (відключення та підключення електричної енергії), а також написання заяви про відновлення електропостачання.
Після погашення заборгованості, а також оплати рахунку за послуги оператора системи розподілу, відновлення електропостачання відбувається, відповідно до правил роздрібного ринку електричної енергії, протягом 3 робочих днів у містах та 5 робочих днів у сільській місцевості.
Для переоформлення особового рахунку, в першу чергу, необхідно звернутися до Вашого оператора системи розподілу для переоформлення особового рахунку з оператором системи розподілу і отримання паспорту точки розподілу. Перелік необхідних документів для переоформлення необхідно дізнатися у оператора системи розподілу. Якщо Вашим оператором системи розподілу є АТ "Миколаївобленерго", рекомендуємо Вам звернутися до кол-центру за телефоном: 0-800-504-001 (електронна пошта: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.).
Для переоформлення особового рахунку з ТОВ "Миколаївська електропостачальна компанія" новому власнику нерухомого майна необхідно звернутися до відділу обслуговування споживачів ТОВ "Миколаївська електропостачальна компанія" з наступними документами (копіями):
- Паспорт точки розподілу (надає оператор системи розподілу)
- Паспорт нового власника особового рахунку
- Довідка про присвоєння ідентифікаційного номера нового власника особового рахунку
- Документи про право власності на нерухоме майно.